Catedra de Educație muzicală
“Viaţa e o melodie frumoasă, doar versurile sunt foarte încurcate…” – Hans Christian Andersen
Câteodată avem norocul să descoperim o super muzică. Una care ne place foarte, foarte mult. Simțim că ne dă aripi, că ne însuflețește, că ne face să ne simțim extraordinar. Sau câteodată simțim nevoia să fim singuri cu muzica noastră preferată… Oricum ar fi muzica joacă un rol în viața noastră. Și asta nu poate fi negat. Și dacă face parte din viața noastră, înseamnă că-și găsește locul și în postările noastre de pe social media, de pe Facebook sau Instagram.
Catedra de Educație fizică și sport

„Ceea ce este cultura pentru umanitate este olimpismul pentru sport” - (Pierre de Coubertin)

Școala beneficiază de următoarea bază materială sportivă:
- Săli de sport – două, din care una multifuncțională, unde se poate practică handbal, baschet, volei, tenis de câmp, tenis de masă, badminton și una (cea veche, renovată) care este perfectă pentru gimnastică, fitness, aerobic.
- Terenuri sintetice - două, din care unul pe sala de sport ;
- Teren de handbal;
- Pistă de alergare - 50 metri;
- Groapa de nisip (pentru sărituri);
De-a decursul timpului, în Şcoala Gimnazială Nr. 1 au activat următorii profesori: Liana Andrău, Grigore Leşan, Vasile Moldovan, Elisabeta Nagy, Ioana Pop, Mariana Rîpan, Gabriela Sîngeorzan, Adriana Tabără, Doina Tat, Albina Tomşa, Ioan Voica, Dorin Vultur, Ioan Zanca.
Catedra de Educație tehnologică
„Tehnologia este arta de a transforma știința în ceva practic” - (Marcio Barrios)
La început disciplina a fost cunoscută sub numele de Abilități practice, unde elevii, sub atenta supraveghere a maiștrilor instructori au fost inițiați în tainele cusutului, gătitului (fetele) și prelucrării lemnului (băieții), în ateliere de gastronomie si prelucrare a lemnului.
Începând cu anii 2000, disciplina se numește „Educație tehnologică”, și face parte din aria curriculară Tehnologii și se regăsește atât în planul de învățământ obligatoriu – primar si gimnazial, cât și în cel liceal (filiera tehnologică). Noul curriculum, conceput în structura modulară, asigură flexibilitatea abordării și permite familiarizarea elevilor cu noțiuni din diverse domenii de activitate, ca de exemplu: mediul construit, produse alimentare de origine minerală, vegetală si animală, comunicații și transporturi, energetic, prelucrarea materialelor textile, lemnului, metalelor, lutului și ceramicii, etc.